Thursday 1 May 2008

《 Suzuki‧非常之不爽 (與團體課#28)》》

4/13 收到小宇小提琴老師的 E-mail。

Mrs C:

Every now and then, I like to send an E-mail to people just to make sure that everything with violin is going smoothly. I'm hoping that Jeremy is still enjoying the violin, and that practicing at home is fun and motivated. I think Jeremy's doing a great job, and I really enjoy our lessons together.

One question I have is about Jeremy's behavior in class. Recently, he's started to become more and more "squirmy" during group class. I remember when I taught him in Pre-Twinkle class, he was much more quiet and obedient. Now, he dances around during class, and does not always follow directions. Is there a reason for this change? I'm wondering if it's just the influence of the other kids in the group (many of whom need to be reminded about classroom behavior), or if he might be unhappy with group class for some reason?

Jeremy is a very good young violinist, and I hope that the great work you and Jeremy have done will continue into the future.


OOO

第一個反應是我覺得非常不高興,我絕不是說小宇的行為可取,可是這個團體課自己本身上課的秩序就有問題 (大人走來走去、進進出出、帶著小弟弟小妹妹在一旁吵嚷、有幾個小朋友上課也是晃來晃去、自顧自在那裡拉小提琴不聽老師、還有躺在地上不理老師的、賴著爸媽的,搶著說話吵擾的……),再加上老師自己也在那裡逗小孩:把弓放在頭上、把弓放在鼻子上等等來吸引孩子注意,說一些玩笑話等等…… 這樣的環境,也許本來他們要營造的是自由自在的學習,但是卻變得失序與沒有章法,我已經很不高興了,已經很想抱怨了。結果你現在卻來跟我說我兒子上課怎樣怎樣,他不過是個六歲的孩子,而且不是我做娘的偏袒他,他是一個很懂事的孩子,是你們的失序造成他的「入境隨俗」,你現在卻來指責他的行為,真是讓人火冒三丈。你也說了,你知道原因是 it's just the influence of the other kids in the group (many of whom need to be reminded about classroom behavior), 那就管好你自己的上課秩序,再來說我們吧!

好像在開車,路上充斥著一些蛇行的、酒醉駕駛的、亂按喇叭的、無照駕駛的、超車的、闖紅燈的,我就覺得你怎麼別的都不說,卻特地來挑剔我搶了一個黃燈過街?不是說我的行為合法或是理直氣壯,但是當警察都對其他違規事情放任也成為常態,就覺得自己很冤耶。

因為週五那天回來,在 思索整個學習音樂的過程,我做大人的已經非常不高興這整個學習了,現在又收到這樣的信,真的是非常不開心。

不過後來我想想,也許老師不是針對我們,他也想努力把上課的秩序改善,也許個別發信給每個有點狀況的小孩的家長吧,那他的努力,我也應該配合。而且也不論怎樣,我們再捱完七週這個學期就結束,我懶得再跟你們這一群笨蛋在一起了。當下要務,是把私人課和團體課排在同一天,一週開車過去笨一次就好了,開兩趟真是浪費我的生命。(沒有浪費小宇的,因為他學得很開心。)

Mr. B,

Thanks for your reminder regarding Jeremy's recent behavior in his group class. As matter of fact, he has got too much energy and is very easy to get excited when learning new things. I often need to find activities for him to "vent out." So, probably he was just got too excited and couldn't wait for his term. So, I will teach him how to be patient.

Other than this matter, I am writing to you because I would like to ask you a favor. I was wondering if you'd kindly switch Jeremy's Tuesday private class to Friday at 6:30pm? I am aware that Friday is his group class as well but I do have a good intention to do this. I would appreciate if you shall let me know if you could kindly do this schedule change for. Either way, please let me when you get a chance. Thanks.

Jeremy's Mom

******************

4/18 團體課#28

今天的團體課,果然,秩序比較有改善,當然小的還是有點難弄(黏著媽媽或是在地上打滾),不過老師誇獎他們,說他們是不是吃了好孩子藥丸?想來老師一定是有個別發信給每個家長提及上課秩序的事情,所以週日那天我收到的信,一定不是只有我收到啦,也和我猜測的一樣,老師有新要改善吧,是好事。

老師跟我確認下週可以改上課時間,私人課和團體課在同一天,所以以後我一週就不用跑兩次了,上完團體課我們可以先去吃個晚餐,讓德偉來把小柔接走,再回來上私人課。本來想今天預演一次,不過德偉路上正好有狀況,我們母子女三人就自己去飽餐一頓啦,今天還沒有開始私人課,所以直接打道回府。




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.